Site logo

این خوراکی ها را هر روز مصرف کنید از بیماری قلبی در امان می مانید

خوردن بیشتر انواع میوه ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل، ماهی و محصولات لبنی پرچرب ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کنند.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از هلث لاین، خوردن بیشتر انواع میوه ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل، ماهی و محصولات لبنی پرچرب ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کنند.

گزارش جدید محققان دانشگاه مک مستر کانادا نشان می‌دهد که اگر به اندازه کافی از شش غذای کلیدی مصرف نکنید، ممکن است در معرض خطر بیماری‌های قلبی عروقی قرار گیرید. محققان دریافتند که مصرف میوه‌های کامل، سبزیجات، حبوبات، آجیل، ماهی و محصولات لبنی پرچرب، کلید کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی از جمله حملات قلبی و سکته است.

محققان مصرف این ۶ گروه مواد خوراکی را به شرح ذیل توصیه می‌کنند:

• ۲-۳ وعده در روز، میوه

• ۲-۳ وعده در روز، سبزیجات

• روزانه ۱ وعده، آجیل

• روزانه ۲ وعده، لبنیات

• ۳-۴ وعده در هفته، حبوبات

• ۲-۳ وعده در هفته، ماهی

جایگزین‌های احتمالی شامل غلات کامل یک وعده در روز و گوشت قرمز یا مرغ فرآوری نشده یک وعده در روز است.

محققان مصرف درست لبنیات پرچرب را به شرح زیر اعلام می‌کنند:

• ۲ برش پنیر، یا

• ۱ فنجان شیر یا ماست، یا

• مقداری پنیر مکعبی به اندازه کف دست

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه